Strona korzysta z plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji
,

Reklama

Reklama

Reklama

WYDARZENIA


MZKS Chrobry

MAPA GŁOGOWA

GŁOGOWSKIE NIERUCHOMOŚCI


MIESZKANIA DO WYNAJĘCIA
MIESZKANIA NA SPRZEDAŻ
DOMY NA SPRZEDAŻ
LOKALE NA SPRZEDAŻ
LOKALE DO WYNAJĘCIA
HALE NA SPRZEDAŻ
OBIEKTY NA SPRZEDAŻ
TYLKO U NAS, Dom w Głogowie, Paulinów
TYLKO U NAS, Dom w miejscowości Jaczów
NOWA INWESTYCJA DEWELOPERSKA



Kamienica Stare Miasto - okazja
Dom na oś "Hutnik"
Piękny dom z bali
Pokoje biurowo-usługowe do wynajmu
Dom z dużą działką ok Glogowa
Działki budowlane
Duża działka dla dewelopera
Duże mieszkanie do wynajmu
Budynek do wynajmu na przyjęcia, uroczys
Dwa domy działka inwestycyjna



Mieszkanie 70,90m2 180.000 zł
Dom w Głogowie,ul.Lotników
Atrakcyjne mieszkanie 255 tys.
Działka w Szlichtyngowej okolice rynku
Działka w Szlichtyngowej okazyjna cena
Grunty rolne Przedmoście
Kawalerka do wynajęcia Kopernik
Mieszkanie do wynajęcia z garażem

---------------


------------





Zapraszamy: Stare Miasto ul. Starowałowa 1 

Dom w Sławie Śląskiej
Dom w Sobinie k/Polkowic
Piękna posiadłość w Krzekotówku
Mieszkanie 2 pokoje IV piętro
Dom na ul. Prusa w Głogowie
Domy w zabudowie bliźniaczej w SERBACH
Działka nieopodal Lasu W Głogówku
Dom w Starej Rzece
Dworek Głogowski
Mieszkanie w Polkowicach




Zapraszamy: Głogów , ul. Kołłątaja 22.  

Mieszkanie 34 mkw - Kopernik
Mieszkanie 3 pok. - Środmieście
Mieszkanie do wynajęcia - Stare Miasto
Mieszkanie 2 pokojowe - Kopernik
Nowy dom w Modłej
Mieszkanie do wynajęcia - Kopernik
Budynek produkcyny/magazyn
lokal do wynajęcia-Śrómieście
Działka w Wilkowie
Szeregowka w Środmieściu

Krew to życie

Reklama


Odwołany lot podczas wakacji  czy klientom linii lotniczych przysługuje odszkodowanie? Drukuj Email
Źródło: Nadesłane
04.07.2019.   
04.07.2019.
Podróże samolotem uchodzą za pewny i szybki sposób przemieszczania się, dlatego są chętnie wybierane jako środek transportu w czasie urlopów. Jednak jak wynika z raportu AirHelp, odloty niezgodne z planem mogą przytrafić się wielu z nas – w czasie weekendów statystycznie co czwarty lot jest opóźniony lub odwołany. Gdy komplikacje dotkną naszego wakacyjnego przelotu, warto wiedzieć, w jakich sytuacjach przewoźnik ponosi odpowiedzialność za utrudnienia i kiedy pasażerom należy się rekompensata.

Tylko w Polsce, licząc od stycznia do końca października 2018 r., liczba lotów opóźnionych powyżej 15 minut sięgnęła blisko 31 tysięcy. Samoloty w ogóle nie wystartowały w planową podróż aż 2 tysiące razy. Ubiegłoroczne statystyki uświadamiają, że szykując się na nadchodzące wakacje dobrze wiedzieć, jakie prawa przysługują podróżnym w niechcianych przypadkach. Zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów są jednakowe dla lotnisk leżących na terenie państw członkowskich Unii Europejskiej i ustala je rozporządzenie Parlamentu Europejskiego nr 261/2004. 
Prawa pasażerów

Informacje o wszelkich zmianach w rozkładzie muszą zostać przekazane podróżnym e-mailowo lub przez wiadomość SMS. Po otrzymaniu takiej informacji należy skontaktować się telefonicznie z linią lotniczą, z którą ustalone zostaną dalsze preferencje. Warto o tym pamiętać szczególnie przed zorganizowaniem na własną rękę alternatywnego transportu do miejsca docelowego, bo w przeciwnym razie wyegzekwowanie zwrotu kosztów od przewoźnika może być trudne. Podobne procedury znajdują zastosowanie w przypadku dużego opóźnienia. Według unijnego prawa pasażerowie, których lot został odwołany, powinni otrzymać informacje na temat istniejących alternatyw.

Podróżny jest uprawniony do wyboru formy rekompensaty za niewykonanie przewozu lub jego opóźnienie. Może  odstąpić od umowy i otrzymać pełny zwrot za bilet lub skorzysta
 z połączenia zaproponowanego przez przewoźnika. Zmiana planu podróży może odbyć się w najwcześniejszym dostępnym lub w innym, dogodnym dla pasażera, późniejszym terminie. Niektóre linie mogą też zaproponować przelot z konkurencyjnym przewoźnikiem, jeśli firmy zobowiązane są tzw. umową wzajemną. Pasażer ma również prawo do ubiegania się o odszkodowanie w wysokości ceny zakupionego biletu, gdy lot opóźniony jest o min. 5 godz., choć regulamin niektórych przewoźników dopuszcza taką możliwość także przy np. 3 godz. – tłumaczy Rafał Nawrocki, specjalista ds. obsługi pasażerów Portu Lotniczego Lublin.

Przewoźnik w miarę dostępności połączeń powinien zapewni klientowi warunki podróży podobne do wybranych. Jednak gdy jest to niemożliwe, ma prawo umieścić go w klasie wyższej lub niższej niż pierwotna. Co ważne, podróżny nie ma wtedy obowiązku dopłacać do droższego biletu. Linia lotnicza jest natomiast zobowiązana do zwrotu części kwoty w przypadku zaproponowania miejsca o niższym standardzie (30, 50 lub 75 proc. ceny biletu, w zależności od liczby kilometrów). W ramach tzw. opieki, przewoźnik musi zapewnić oczekującym na późniejszy lot m.in. możliwość wykonania dwóch rozmów telefonicznych, a także niezbędne posiłki i napoje stosownie do czasu opóźnienia. W sytuacji, gdy konieczne jest opłacenie dodatkowego noclegu, przewoźnik ma obowiązek pokry
 również zakwaterowanie w hotelu oraz ewentualny transport na lotnisko.

Odszkodowanie – kiedy?
Linie lotnicze mają obowiązek informować pasażerów o odwołanych rejsach przynajmniej na dwa tygodnie przed planowaną datą odlotu. Gdy zrobią to w terminie od siedmiu do czternastu dni, powinny zaoferować klientom zmianę planu podróży, która pozwoli im na wylot najpóźniej dwie godziny przed pierwotnym terminem oraz dotarcie do miejsca docelowego najwyżej cztery godziny po planowanym przybyciu. W sytuacji, gdy lot zostanie odwołany na mniej niż tydzień przed podróżą, proponowana alternatywa odlotu nie powinna odbiegać o więcej niż godzinę przed, a przylot więcej niż dwie godziny po pierwotnym połączeniu. Jak zaznacza Rafał Nawrocki, jeśli przewoźnik nie dotrzymał powyższych warunków, osoby, których przelot został odwołany mają prawo wystąpić o odszkodowanie. – Wysokość uzależniona jest od liczby kilometrów lotu i wynosi 250, 400 lub 600 euro. Warto zaznaczyć, że rekompensata finansowa wcale nie musi zostać wypłacona, jeśli odwołanie lotu jest spowodowane tzw. zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, czyli takich, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Przykładem mogą być niespodziewane warunki pogodowe, które uniemożliwiają bezpieczny ruch lotniczy – podkreśla Rafał Nawrocki.

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Reklama

Cena 4600 zł za m2 brutto

Nowe, bezczynszowe mieszkania u zbiegu ulic Kossaka i Budowlanych, budowane w energooszczędnej technologii, winda, miejskie ogrzewanie, miejsca postojowe w garażu


Reklama

Głogowskie linki

























































więcej linków >>

Ostatnio w galerii...

Skanery

Skaner Kaspersky Lab
Skaner MKS
Skaner Panda Software
Skaner Symatec
Polityka Prywatności GPI
Informujemy, że Portal GPI korzysta z tzw. plików cookies (ciasteczka) aby umożliwić prawidłowe działanie stron Głogowskiego Portalu Informacyjnego.
Więcej informacji o plikach cookies dostępne jest TUTAJ. Klikając przycisk "AKCEPTUJĘ" zgadzasz się na używanie plików cookies.