Strona korzysta z plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji
,

Reklama

Reklama

WYDARZENIA


MZKS Chrobry

MAPA GŁOGOWA

GŁOGOWSKIE NIERUCHOMOŚCI


MIESZKANIA DO WYNAJĘCIA
MIESZKANIA NA SPRZEDAŻ
DOMY NA SPRZEDAŻ
LOKALE NA SPRZEDAŻ
LOKALE DO WYNAJĘCIA
HALE NA SPRZEDAŻ
OBIEKTY NA SPRZEDAŻ
TYLKO U NAS, Dom w Głogowie, Paulinów
TYLKO U NAS, Dom w miejscowości Jaczów
NOWA INWESTYCJA DEWELOPERSKA



Kamienica Stare Miasto - okazja
Dom na oś "Hutnik"
Piękny dom z bali
Pokoje biurowo-usługowe do wynajmu
Dom z dużą działką ok Glogowa
Działki budowlane
Duża działka dla dewelopera
Duże mieszkanie do wynajmu
Budynek do wynajmu na przyjęcia, uroczys
Dwa domy działka inwestycyjna



Mieszkanie 70,90m2 180.000 zł
Dom w Głogowie,ul.Lotników
Atrakcyjne mieszkanie 255 tys.
Działka w Szlichtyngowej okolice rynku
Działka w Szlichtyngowej okazyjna cena
Grunty rolne Przedmoście
Kawalerka do wynajęcia Kopernik
Mieszkanie do wynajęcia z garażem

---------------


-------------





Zapraszamy: Stare Miasto ul. Starowałowa 1 

Dom w Sławie Śląskiej
Dom w Sobinie k/Polkowic
Piękna posiadłość w Krzekotówku
Mieszkanie 2 pokoje IV piętro
Dom na ul. Prusa w Głogowie
Domy w zabudowie bliźniaczej w SERBACH
Działka nieopodal Lasu W Głogówku
Dom w Starej Rzece
Dworek Głogowski
Mieszkanie w Polkowicach




Zapraszamy: Głogów , ul. Kołłątaja 22.  

Mieszkania deweloperskie Złota Podkowa
Mieszkania deweloperskie Piastów
Mieszkanie do wynajęcia - Stare Miasto
Mieszkanie do wynajęcia Śródmieście
Mieszkanie 3 pok. - Środmieście
Nowy dom w Modłej
Budynek produkcyny/magazyn
lokal do wynajęcia-Śrómieście
Działka w Wilkowie
Szeregowka w Środmieściu

Krew to życie

Ogłoszenie


Obwodnica Głogowa jedną z siedmiu w dolnośląskim Drukuj Email
Źródło: Nadesłane
08.02.2020.   
08.02.2020.

Poprawa bezpieczeństwa na drogach, wyprowadzenie ruchu z zatłoczonych miast, czystsze powietrze, mniejszy hałas i poprawa przepustowości sieci drogowej – to główne założenia opracowanego w Ministerstwie Infrastruktury Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.

- Ruch pojazdów przez środek miejscowości i uciążliwości z tym związane: korki, zanieczyszczenie powietrza, hałas, to codzienność wielu Polaków. Aby zwiększył się komfort życia mieszkańców zatłoczonych dziś miast i miasteczek, wybudujemy w ciągu 10 lat 100 obwodnic, które wyprowadzą ruch tranzytowy poza tereny zabudowane i przyczynią się do zwiększenia bezpieczeństwa na drogach - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.


Program określa cele i priorytety inwestycyjne w zakresie budowy obwodnic miast na sieci dróg krajowych. Wskazuje również źródła finansowania oraz listę zadań inwestycyjnych kierowanych do realizacji. Inwestycje związane z budową nowych obwodnic będą realizowane przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

W ramach rządowego programu powstanie 100 obwodnic na sieci dróg krajowych o łącznej długości ok. 820 km. Będą to trasy o najwyższych parametrach technicznych, dostosowane do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś. Inwestycjom tym będą towarzyszyły urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym oświetlenie spełniające wytyczne prawidłowego oświetlenia przejść dla pieszych. 

W programie zostały ujęte zadania na różnym etapie przygotowania. Wybór obwodnic do realizacji odbywał się przy uwzględnieniu stanu prac przygotowawczych, natężenia ruchu, w tym ruchu ciężkiego, stanu bezpieczeństwa ruchu w miejscowościach liczonego poziomem wypadkowości i ofiarami wypadków, poprawy dostępności połączeń z państwami sąsiednimi oraz koniecznością zachowania zrównoważonego rozwoju kraju.

Dla części obwodnic opracowano już dokumentację niezbędną do rozpoczęcia inwestycji, dla części jest prowadzony proces przygotowawczy. Są też takie zadania, dla których przygotowania dopiero się rozpoczną.

Dla kilkunastu obwodnic ogłoszenie postępowań przetargowych jest planowane jeszcze w 2020 roku. Będą to m.in. obwodnice Strzelec Krajeńskich (DK 22), Lipska (DK 79), Suchowoli (DK 8), Wąchocka (DK 42), Smolajn (DK 51), Koźmina Wielkopolskiego (DK 15) i Gryfina (DK 31).
Finansowanie programu

Koszt realizacji 100 obwodnic został oszacowany na blisko 28 mld zł.

Budowa będzie finansowana ze środków Krajowego Funduszu Drogowego prowadzonego przez Bank Gospodarstwa Krajowego. Do KFD wpływają środki z opłaty paliwowej, kredytów i pożyczek, głównie od międzynarodowych instytucji finansowych oraz z obligacji. Konto KFD zasilają ponadto wpływy z Elektronicznego Systemu Poboru Opłat. Istotnym źródłem wpływów do KFD będą również środki UE, pochodzące z programów operacyjnych w ramach perspektywy 2014-2020 oraz 2021-2027.
Poprawa bezpieczeństwa

Jednym z najważniejszych efektów realizacji programu będzie poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Pomimo sukcesywnej poprawy jakości dróg i działań na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, Polska zajmuje odległe miejsce w rankingu państw Unii Europejskiej. Do większości wypadków dochodzi na terenie zabudowanym (71,2% ogółu). W wielu wypadkach biorą udział niechronieni uczestnicy ruchu, czyli piesi i rowerzyści.

Na terenie miast  zbiegają się wszystkie rodzaje ruchu: towarowego - samochodów ciężarowych i dostawczych, pasażerskiego - autobusów i samochodów osobowych, transportu miejskiego, rowerowego czy też pieszego. Dlatego tak ważne jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza tereny zurbanizowane.


Zwiększenie przepustowości sieci drogowej

Przez tereny zabudowane miejscowości przebiegają drogi krajowe o dużym natężeniu ruchu, w tym samochodów ciężarowych. Często drogi krajowe przebiegają przez centra miast. Drogi te często stanowią jedyną przeprawę przez rzekę w całej miejscowości czy też okolicy tych miast, co wynika z kształtowania się infrastruktury w czasach historycznych.

W efekcie budowy obejść miejscowości oraz rozdzielenia ruchu nastąpi poprawa sytuacji na istniejącej sieci drogowej oraz w otoczeniu dróg krajowych.  Poprawi się  płynności ruchu, zwiększy przepustowość sieci dróg krajowych, nastąpi redukcja korków i zatłoczenia miast, szczególnie w miejscach newralgicznych (drogi śródmiejskie, główne skrzyżowania, mosty i wiadukty).
Czystsze powietrze, mniejszy hałas

Istotnym efektem budowy obwodnic jest również redukcja zanieczyszczeń w miastach, gdzie na relatywnie niewielkim obszarze, przy  dużym zatłoczeniu, koncentruje się wiele pojazdów emitujących różnego rodzaju zanieczyszczenia. Transport samochodowy jest istotnym źródłem zanieczyszczenia na terenie miast. Ma to znaczący wpływ na zdrowie mieszkańców. Zanieczyszczenia  z transportu drogowego przyczyniają się do skrócenia średniej długości życia, a także chorób, szczególnie związanych z układem oddechowym czy krążenia.

Poprzez budowę obejść miejscowości następuje także redukcja hałasu na ich terenie. Narażenie na hałas może wywołać zaburzenia snu, a w efekcie pogorszenie się stanu zdrowia mieszkańców. Wpływa też w długiej perspektywie na pogorszenie samopoczucia, wzrost ciśnienia krwi, a także choroby układu krążenia.


Wpływ programu na rozwój kraju

Budowa obwodnic miast zapewni efektywne funkcjonowanie drogowego transportu osobowego i towarowego, a także poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego i jakości życia mieszkańców. Poprawa przepustowości głównych arterii jest jednym z kluczowych elementów, które mogą zwiększyć dynamikę rozwoju zarówno regionów, jak i całego kraju, przez łatwiejszy, szybszy i tańszy przepływ towarów oraz usług. Realizacja planowanych w Programie inwestycji pozwoli również zaspokoić oczekiwania mieszkańców związane z bezpieczną i szybką komunikacją.

Budowa obwodnic poprawi funkcjonowanie miast najbardziej dotkniętych niedogodnościami wynikającymi z ruchu tranzytowego.


Obwodnice w realizacji

Obecnie realizowany Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.) przewiduje budowę 43 obwodnic o łącznej długości 447,5 km i wartości 11,3 mld zł. Dotychczas, do końca 2019 r., oddano do ruchu w ramach PBDK 15 obwodnic, natomiast w ramach wcześniejszych działań inwestycyjnych wybudowano ich w sumie 64.

Ponadto budowa obwodnic dużych miast i aglomeracji jest realizowana w ramach rozbudowy sieci autostrad i dróg ekspresowych (obwodnica Łodzi, Bydgoszczy, Częstochowy czy Rzeszowa).

Zadania te są realizowane niezależnie od nowego programu budowy 100 obwodnic.
Obwodnice jako element systemu transportowego kraju

Program obwodnicowy powstał w oparciu o długookresowe krajowe dokumenty strategiczne, takie jak:

    Strategia na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju,
    Strategia Zrównoważonego Rozwoju Transportu,
    Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego,
    Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego,
    Krajowa Polityka Miejska 2023,

oraz dokumenty Unii Europejskiej:

    Strategia na rzecz inteligentnego i zrównoważonego rozwoju sprzyjającego włączeniu społecznemu „Europa 2020”,
    „Biała Księga” Plan utworzenia jednolitego europejskiego obszaru transportu – dążenie do osiągnięcia konkurencyjnego i zasobooszczędnego systemu transportu,
    Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1315/2013 z dnia 11 grudnia 2013 r. w sprawie unijnych wytycznych dotyczących rozwoju transeuropejskiej sieci transportowej i uchylające decyzję nr 661/2010/UE.
    


Program budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030 został zgłoszony do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów. Kolejnym etapem prac będą konsultacje publiczne i uzgodnienia międzyresortowe oraz opracowanie oceny strategicznej oddziaływania na środowisko.


Obwodnica Głogowa w ciągu drogi krajowej nr 12

- Prace przygotowawcze zostały rozpoczęte dzięki ujęciu na liście rezerwowej Programu Budowy Dróg Krajowych. W I etapie realizacji planuje się wykonanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, Koncepcję Programową wraz z Programem Funkcjonalno-Użytkowym. W II etapie realizacji planuje się roboty budowlano-montażowe i nabycie nieruchomości - czytamy na stronie Ministerstwa Infrastruktury.

 
    Planowana data ogłoszenia przetargu:    IV kw. 2022 r.
    
    Cel realizacji inwestycji:
    Inwestycja ma na celu poprawę przepustowości układu komunikacyjnego i stanowić będzie fragment połączenia nowo wybudowanych dróg ekspresowych S3 i S5 na terenie województwa dolnośląskiego, lubuskiego i wielkopolskiego.

    Nowo wybudowana obwodnica pozwoli na wyeliminowanie ruchu tranzytowego na terenie miasta Głogowa, a tym samym wpłynie na poprawę warunków ruchu i bezpieczeństwa użytkowników dróg oraz mieszkańców miasta. Dzięki tej obwodnicy Głogów zyska nową przeprawę przez Odrę, co znacząco powinno skrócić czas potrzebny na przejazd przez miejscowość.

    Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

info: www.gov.pl

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Reklama

Cena 4600 zł za m2 brutto

Nowe, bezczynszowe mieszkania u zbiegu ulic Kossaka i Budowlanych, budowane w energooszczędnej technologii, winda, miejskie ogrzewanie, miejsca postojowe w garażu


Reklama

Głogowskie linki















































więcej linków >>

Ostatnio w galerii...

Skanery

Skaner Kaspersky Lab
Skaner MKS
Skaner Panda Software
Skaner Symatec
Informujemy, że Portal GPI korzysta z tzw. plików cookies (ciasteczka) aby umożliwić prawidłowe działanie stron Głogowskiego Portalu Informacyjnego.
Więcej informacji o plikach cookies dostępne jest TUTAJ. Klikając przycisk "AKCEPTUJĘ" zgadzasz się na używanie plików cookies.